Sydney, city en suburbs

20 februari 2014 - Sydney, Australië

Toch raar die lane cove tourist park, obderdeel van een national park, toch in hartje Sydney. Op de camping weinig leven, ook al waren de meeste plekken bezet..

De volgende dag, om 09.00 uur op de trein gestapt, en kleine 30 minuten later, liepen we over ee Harbour Bridge Sydney in. Door Rocks heen. Eerste conclusie, gekkenwerk hier.

Tickets gekocht voor hop on hop off beach, Bondi gezien, de winkelstraat en PC Hooftstraat van Sydney City. En een bakkie en wat eten in Hyde Park. En dit allemaal op een mooie zondag. Wel voldoende souvenirs kunne kopen, we gaan Australie toch verlaten zaterdag..

Rond 16.00 uur Ferry naar Manley genomen. En daar strand bekeken. Tot onze verbazing wel en winkelstraat daar, met grote supermarkt. In Manley wat gegeten en kort na zonsondergang weer terug naar Circular Quay. Daar nog een laatste wijntje genomen, met terin naar Central gereden en vandaar wer naar de camping. Inmiddels was het 23.00 uur, en hadden we genoeg van Sydney gezien.

City is veel pronken, met Darling Harbour als uitschieter, niet zo onze stad. Veel autos op veel wegen in verschillende lagen. Maakt het niet gezellig. In de avond, is het een stuk rustiger, en ook gezelliger.  Morgen Blue Mountains in

1. Linda Bakker:
    23 februari 2014
    Hoi Els en Peter,

Wat doen jullie veel! En nu op naar Nieuw Zeeland.
    Geniet nog van jullie trip, en doe rustig aan, ik word al moe van het lezen!

Groetjes Linda
  2. Trudy:
    23 februari 2014
    Hoi els en peter
    wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Een prachtige reis zo te zien. Genieten jullie er nog maar lekker van. Nog een paar mooie weken in nieuw Zeeland . Groetjes van willem en mij.