De Ferry van Brjanslaekur naar Stykkisholmur

12 juni 2015 - Snaefellsjoekull National Park, IJsland

Na prima ontbijt in Breidavik, terug over 40 km gravelweg, op naar de ferry. Internet is te slecht om te skypen met Eloy, jammer.

Onderweg prive gebruik kunnen maken van een verwarmd geothermisch zwembad in de openlucht, aan het strand. Komen onze zwemkleren goed van pas. Eerst douchen, dan in zwembad, dan in hotpot. Perfect.

Snel door naar de ferry. Ruim op tijd voor de Ferry, gaat maar 1 keer per dag. Na 1 uur varen, tussenstop op eiland Flatey. Een paar mesen stappen uit, moeten wel auto op de ferry achterlaten! Van eiland werd een aanhangwagen, een boot en een paar kratten verse vis ingeladen.Werkt prima zo een klein kraantje op het schip. Na 1, 5 uur verder varen waren we weer aan wal.

Doorgereden naar Skaefelnes, een hoge vulkaan, met aan de top altijd veel sneeuw. Om de vulkaan heen gereden, tussen lava resten, zwarte sintels en oude kraters. Een strand bezocht, met zwartzand, in de verte lag Dritvik, een visersplaats die werd bedolven onder de lava. Maakt indruk deze streek.

Bij Helnar aangekomen, in het hotel chique gegeten, was toch Eloy zijn verjaardag. Menukaart is overigens beperkt tot of vis of lam als hoofdgerecht. Onze kamer was klein, en niet echt chique.  Toch blijven we hier 2 nachten.