Vulkanisch gebied in.

9 juni 2015 - Myvatn, IJsland

Ontbijt in ijsland is eenvoudig, gezond en alleen koude gerechten. Om 09.00 uur rijden we weer. Zelfde route als gisteren, alleen nu ringweg verder volgen, naar myvatn.  Een meer in vulkanisch gebied.

In IJsland moet de zomer nog beginnen. De bomen en struiken moeten nog uitkomen. Wandeltochtjes gemaakt langs pseudo craters, door doolhof van lava formaties, waarin ook een kerk is te herkennen, rondom kratermeer bedekt met sneeuw gelopen, vlakbij Krafla vulkaan. Door vulkaan met sintels gelopen, via 4 sneeuwvelden te bereiken, rondom askrater gelopen, ruim 1 uur in de rondte. Hoogtepunt was veld met pruttelende modederpoelen, en stoomketels uit de grond. En dat allemaal binnen een straal van 10 km.

Gegeten in eiskaliterlid. Net op tijd bleek. Binnen 15 minuten liep de bistro vol en stond buiten een wachtrij. Was ook enige restaurant, en was een zonnige dag vandaag.

Om 20.00 uur terug naar hotel, 75 km verder. Godafoss nogmaals bezocht, en na afsluitend wijntje met oceaanzicht, het bedje in.