Waterfall, Blowhole en spits in Sydney

19 februari 2014 - Kiama, Australië

Het was een goede keus om door te rijden naar Kangaroo Valley. Een heel mooie streek, behoort tot de Southern Highlands. Jammer dat we de b0rochure pas kregen, toen we de streek gingen verlaten. Na ontbijt doorgereden naar Fitzroy Falls. Een mooie kronkelige weg steil omhoogtussen allemaal groen en een aantal hairpins. Ja, af en toe terug naar de 2, en blij dat we een kleine campervan hebben. Verbzaingwekkend dat we toch een aantal vrachtwagens tegenkomen in de klim. Enfin 10 minuutjes omhoog rijden, en vervolgens vlak naar Fitzroy Falls. Een mooie waterval, die in twee etappes naar beneden stort. Indrukwekkend, ondanks een dunne stroom water.

De East Rim Walk gelopen, bijna 2 uur. Een mooie vlakke wandeling, naar meerdere lookouts om de waterval te zien, en ook de aanloop van de Twin Falls. Jammer genoeg nu droge watervallen, waar je op enkele meters van de plek staat waar het water naar beneden stort. Bij de grotto sta je er zelfs onder. In een best vochtige omgeving. Nogmaals, indrukwekkend.

Ook Kangaroo valley verlaten betekent weer steil omhoog en steil omlaag, snelheden tussen 20 en 60 km/uur. Neem dus je tijd. Southern Highlands is de moeite waard, als je van wandelen en scenic drives houdt, dan is het perfecrt.

Terug naar de kust. Even langs winery gereden. Doen geen rondleidingen, alleen proeven. Jammer, rode wijn gekocht en door naar Kiama. Van de blowhole van 60 mtr. In een lichte regen gewacht op leven. De hoogste blow was ca 10 meter, jammer. Bij informatiecenter info gevraagd voor Sydney. Was leuke camper bij Lane Cove River. Dus wij naarr Sydney, 140 km verderop.

En ja, toen ging het echt regenen. En was het spits in Sydney, en wisten we het adres niet. En was de TomTom bijna zonder power. De spits in Sydney is bijzonder, overal staat het 3 dik met auto's die wachten op een stoplicht. Hierbij zijn de wegen licht glooiend, en de hellingproef liep niet altijd lekker, zweten dus.

2 keer misgereden, en toch stonden we om 18.30 uur voor de camping, 2 uur later dan gepland, toch goede prestatie.

Morgen kunnen we Sydney in, met trein 25 minuten.

1. Margriet:
    19 februari 2014
    Hoi Peter en Els,

Echt een land om verliefd op te worden, vind je niet?
    Lees al jullie verhalen en herken er veel van.
    De stad Sidney vond ik een van de mooiste steden die
    Ik gezien heb, mede omdat je het ene moment in een
    Super moderne stad bent en het andere moment kun je
    In een wijk lopen waar de tijd heeft stil gestaan.
    Ga lekker verder met ontdekken en vooral, geniet ervan.
    Tussen de buien door lezen wij al jullie belevenissen wel

Groetjes,

Gijsbert en Margriet.
  2. Roos van leijden:
    20 februari 2014
    Eerst jullie verslag....en dan het Leids dagblad! Leuk weer om te lezen....schrijf jij Peter en dicteert Els? Cross maar lekker door....tot horens!
  3. Loes kraan:
    20 februari 2014
    Wat is er met t Leidsch Dagblad?
    Geniet er nog lekker van , ik ga alles ns even goed bekijken!!