Op naar Adelaide

8 februari 2014 - Adelaide, Australië

Vroeg opstaan was makkelijk met al die muggen. De camping was 500 meter bij de sea ferry vandaan. Dus ruim op tijd, zelfs een half uur te vroeg. Waarschijnlijk weer een tijdzone wissel gemist. Weer leuk om auto's vooruit te zien rijden, en campers en vrachtwagens achteruit.blijft apart.Dit keer een hele kalme zee.

Voor de rit naar Adelaide toch een beetje in de piepzak, zonder achteruit. Maar gelukkig, de inventaris bleef in de campervan.  En het stof bleef buiten. De weg was kronkelig, vol met dalende en stijgende stukken (en dan echt stijgen en dalen). Mooie vergezichten op de oceaan en dwars door een wijnstreek. De meeste wineries lagen ver weg van de highway, op unsealed wegen. Dus maar geen bezoekje.

Dichter bij Adelaide kwamen er ook twee banen, maar ook gelijk traffic lights. Van fly overs hebben ze in Adelaide nog niet gehoord.Snel de Nokia TomTom aangedaan. En natuurlijk meerdere Port Roads, waar we de campervan moetsen inleveren. Eentje gekozen, op goed geluk. Adelaide bestaat volgens ons uit alleen maar highways. Port Road was er ook een. De nummering rustig gevolgd, vanaf 15 naar boven de 1000, maar geen 969, voor Apollo, Wat nu? Tomtom op Cheltenham ingesteld, en wat bleek de portroad liep verder door en aan de andere kant was nummer 969. Campervan ingeleverd, binnen 15 minuten. We waren goed verzekerd, met een eigen risico van 75$ kwamen we ervanaf.

In adelaide een hotel geboekt in de City. Temp was opgelopen tot boven de 40 graden, met een stevige heeeele warme wind. Alle attracties waren oude gebouwen, en in de winkelstraat veel malls en arcades waar het leker koel was. Wat een vreettenten op de lowerground hier. In de winkelstraat was de enigste plek waar geen auto's mochten komen, goed geregeld.

In de avond lekker gegeten bij een Italiaan, scoozi. Tot onze verbazing was gekoeld water zelfs gratis. Een 1, 5 liter fles water kost hier tussen 3, 5 $ en 7 $. Te gek voor woorden. Twee lekkere wijntjes overigens $10. Opvallend was dat er volop gewerkt wordt op zaterdag en zondag aan de weg. En even getuige van de opbouw van een kraan van 70 mtr, die coolunits op een hoog dak moest zetten. Strakke organisatie..

Foto’s