van Abel Tasman naar Queen Charlotte

9 maart 2014 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vanuit Nelson weer terug naar Abel  Tasman. Konden geen afscheid nemen, haha. Om niet dezelfde weg terug te nemen zij  we langs Kaiteriteri gereden, mooi strandje, paas strandcafes, perfect. Weer terug naar Nelson om de walvistocht in Kaikoura te boeken. Was snel klaar, dus ook maar even de stad in. Gezellig stadje, winkels wat ver uit elkaar, winkeltjes  in oude stijl. Ook even langs supemarkt gegaan, dit keer Countdown. Meestal nemen we New World, soms Paknback. En als er niets anders is 4square.

En dan door naar Marlborough Sounds. Net Nelson uit naar noorden, ineens in de heuvels, tussen allemaal bossen. Veel bosbouw met naaldbomen, schuin tegen demheuvels op. Ook veel kale plekken van het kappen van deze bossen. En ineens bij Havelock, zijn de sounds te zien. Soort Fjordland, dan minder regen, lagere heuvels en brede groene fjorden..

Een stukje de Queen Elizabeth Drive opgereden, van het uitzicht genoten en beland bij een holiday park bij een boer op het erf. Klein, maar goed verzorgd.En tijd genomen om een wasje te draaien.

Tegen de avond de boerderij wandeling gedaan, naar een watervalletje. En gewacht totnhet donkermwas, om ook de gloeiwormen te zien. Gelukt, dus kan Peter ook afstrepen van zijn lijst.

Op zondagochtend rustig aaangedaan. Een stukje gereden over Kenepuru road met uitzicht op Mahau Sound. En hierna de eerste 5 kilometers van de Queen Charlotte Track en vervolgens de Queen Elizabeth Drive uitgereden tot aan Picton. Weten we gelijk waar de ferry is.

Om 14.00 uur rijden we naar Kaikoura. Een snel wisselend decor, eerst door een wijngebied, daarna door droge gele huevels, en ineens in de miezer en daarna regen. En dan naast de oceaan, en naast de trein (enkelspoor). Vllak boven Kaikoura komen we een grote seal colony tegen. Vanaf 30 meter hoog is alles goed te zien en te volgen. Leuk om de kleine seals te zien spelen met elkaar en met de oceaan.

In Kaikoura een camping opgezocht, op naar de whale tour. Inmiddels is he droog, morgen is het belofd om zonnig te zijn. Dus ...

1. Roos van leijden:
    10 maart 2014
    Ook daar houd jij woord Peter....nooit dezelfde weg terug als heen! xx