Ineens zijn we in Kangaroo Valley

18 februari 2014 - Kangaroo Valley, Australië

Genoeg van Merimbula gezien, na een scenic costal drive de Princes Highway weer gevolgd. Is echt een mooie weg, dwars door de natuur heen, en dwars door gehuchtjes en af en toe een stoplicht. Onderweg nog steeds bossen. Wel valt op dat de bewegwijzering beter wordt, plaatsen vaker staan aangegeven, en dat Bushaltes staan aangegeven. We naderen de welvaart denk ik.

Tot nu toe alleen oude walvisplaatsjes gezien. Bij Bega, ineens mooie heuvels, veel koeien, en dus gele kaasfabrieken. Iets verder weer gewoon bossen, en af en toe een stadje aan de oceaan..

De eerste stop was een gerenoveerd goedzoekersstad, Central Tiba. Huisjes gerenoveerd tot winkeltjes. Mooi om te zien. In een bakery een bakkie gedaan met appelgebak. Tweede stop was Mogo, ook zo'n stadje, Zag er niet leuk uit, dus doorgereden. Toen de stadjes Naroma, Moruja (boodschappen gedaan), Batemans Bay en bij Batehaven tevergeefs gezocht naar een strand met wit zand, Ulladulla en tenslotte Nowra. Tijd voor een camping. Bij Nowra is de Princes Highway ineens 2 *2baans. En een wat grotere stad geworden, niets voor onze Campervan.

Bij Visitor Centre navraag gedaan en doorgereden naar Kangaroo valley. Het binnenland in, gelijk een heuvel op en we waren in een andere wereld. Heuvel steil omlaag weer naar beneden, en bij Hampden Bridge (uit 1898) een camping gevonden. Nette douches, weinig gasten en slechts $15 per nacht. Gelijk de brug even gespot, schijnt de latse 19e eeuwse brug te zijn van 77 meter lang, die nog steeds in gebruik is.