Van Tidal River naar Merimbula, ruim 600 km

17 februari 2014 - Merimbula, Australië

Wilsons Promontory is de moeite waard. Alleen ligt Sydney nog 1.000 km verderop. Er moet dus gereden worden. Zondag en maandag elk 300 km, minstens.

Op zondag vroeg eruit en met de auto naar het starrpunt van een mooie wandeling gereden, van Darby River naar Tongue Point, een landtong. Gelijk stijl omhoog, en dan een eenspersoonspad aan de zijkant van heuvels naar deze tong met aan alle kanten oceaan. Het was lekker fris en opnieuw bewolkt. Na 2 uur weer terug, ontbijten en rijden maar. Gelukkig werkt de route mee.

Het Gippsland is redelijk eentonig, koeien eten eerder hooi als gras. En er zijn weinig plaatsen en lookouts te zien. We rijden dor Foster en wat gehuchtjes snel door naar Sale. Hier boodschappen gedaan in een winkelcentrum wat gewoon alle dagen open is. Hierna wordt de Princess Highway kwalitatief beter en rijden we sneller door (100 km/uur). Via Bairnsdale, hier waren de winkels dicht!?!, door naar Lakes Entrance, en zowaar een aantal mooie lookouts. Hier is de natuurlijke ingang van de Gippsland Lakes.

Was inmiddels 16.00 uur, en de zon begon te schijnen, yes. De camphouder wist nog een paar mooie lookouts, wat onze dag helemaal goed maakte. Lekker van de bbq gegeten, een angus burger, wijntje en slapen maar. Toch jammer dat het zo snel echt donker wordt.

Overigens een eervolle vermelding voor de Silver Sands Tourist Park. Camping op groenn gras, goedkoop en zeer schone douches en toiletten. Alleen beperkte ruimte, maar campervan is niet groot.

Op maandag rustig ontbeten in een lekker zonetje, stukje van de 90mile beach gelopen en een natte broek gehaald dankzij een grote golf. Was fun. En de auto in, op naar New South Wales. Een schitterend parkoers, in een lekker zonnetje, ca 25 graden, in een groene ongeving, veel riviertjes (met water), en veel bossen. Soms geplant met Naaldbomen, maar ook echte regenwoudbossen. En opnieuw prima wegen, veel bomen gezien en de eerste uitlopers van de Snowy Mountains.

In Cann River een bakje koffie gedaan met cake, lekker in het zonnetje. Vlakbij Mallacoota een korte regenwoud wandeling om de benen even te strekken. Met Els achter het stuur New South Wales ingereden.

Eden was de eerste mooie plaats, schitterende lookouts, maar helaas geen walvissen te zien (komen pas in september/november. Nog een halfuur doorgereden naar Merimbula. Hier een camping gevonden, en staan 10 meter naast de oceaan, wel 50 meter hoog. Nog even lekker in zon gelegen, bbq aangezet en een flesse witte en een rode wijn opgedronken. Op naar de volgende dag. We zitten nog op 6 uur rijden van Sydney,

Wat nu wel opvalt is dat vanaf Lakes Entrance veel water is te zien, en dat we nauwelijks last meer hebben van vliegen. Gaat de goede kant op.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. De Volwaters:
    17 februari 2014
    Hoi Peet en Els.
    Het is een hele intensieve reis, als wij alles zò mee mogen lezen.
    De `kuiten` zullen wel strak staan aan `t einde van de dag!
    Gelukkig verzacht een lekker wijntje, de spieren...

groetjes Martin en Ottilie