Op weg naar Great Ocean Road

29 januari 2014 - Apollo Bay, Australië

Oja, vergeten te melden dat het een B camping was. Douches, waren perfect. En als je je ogen dicht deed, zag het er prima uit.

Vroeg uit bed, naar Portsea. National Park Point Nepean. Om 9.00 klaarvoor wandeling, visitor centre om 10.00 uur open. dan maar zonder plategrond. Ging prima, heen langs Philip Bay, naar Fort Nepean, terug via Grote Oceaan. Fort Neapan was in ww1 en ww2 in gebruik als echt Fort! Jammer van de vliegen, verder mooi.

Prcies op tijd voor de seaferry naar Queenscliff. We stonde op de boot, en we gingen varen. Vlak langs een Container schip op weg naar Melbourne.

En dan begin van Great Ocean Road vinden, vaia lokale C wegen. Bewegwijzering nu wel met plaat snamen, echter op cruciale plaatsen geen bordjes!! Nokia TomTom doet weer wonderen. En bij Torquay de B100  op, Great Ocean Road. Werd al snel bochtiger, bij Lorne een tussenstop. Op verzoek van Stefan naar Erskine Falls. En moet zeggen de moeite waard,!

Doel was om in Apollo Bay te overnachten. Beetje verkeken op de route: aantal scherpe bochten nam toe, met de nodige hogteverschillen. Net lekker de vaart erin, toen een japanner voor me ging rijden: Met een slakkengang, en dan nog continue remmen ook.. En overtaking lanes zag de japanner niet! Kan ook een Chinees geweest zijn, hoor!

Enfin, rond 18.00 een big4 camping geboekt, spaghetti saus met nodles gegeten, wijntje en klaar voor deze dag.