Rain Forrest

30 januari 2014 - Port Campbell, Australië

Om 8.00 ontbijt, jus d'orange en geroosterd brood. Brood is trouwens prima hier, zeker het bruinbrood. Ook de koffie, longblack, cappuccino,  is prima, wel erg heet!

Eerst langs information center, erg leuk gesprek, veel tips. En dus druk programma. Eerst een bakkie bij de bakery, en dan Maits Rest, een korte wandeling door een regenwoud, hoge bomen, veel varens. Toen naar Otway Lighthouse, en op terugreis Koala's gespot, dankze de tip op Manna Gum Drive. Heel eind deze onverharde weg gevolgd, en ja hoor, 7 Koala's gespot in de boom, zijn echt knijpbeertjes,zitten denk de hele dag om een boomtak.

De reis ging door naar Fly top park, ruim een uur rijden langs een mooie route. In dit park, kon je in de top van het regenwoud lopen. Erg indrukwekkend, de varens 50 meter onder je. Vlak hiernaast was de TripleFalls Track. Een wandeling met alleen maar dalingen en klimmen, soms via trappen. Met een mooie waterval, in drie delen. En boven zag je een heel lief beekje...

Was inmiddels al 17.00 uur, en nog op zoek naar een camping. Bellen ging niet, geen bereik. Over 6en kwamen we aan in PortCampbell. Een camping, met veel plek. En na ons nog veel meer campers...

Snel gegeten, om zonsondergang mee te maken met pinguins. Bij Gibson Steps, op het strand. Dat is 30 meter strand, tussen 50 meter hoge cliffs en een ruige oceaan. Indrukwekkend om mee te maken. De pinguins overigens niet te zien.