Phillip Island en Wilson Promontory

15 februari 2014 - Wilsons Promontory Np, Australië

Op donderdag om 05:30 uur opgestaan voor de sunset van 6.32 ur bij de olga's, 40 km verderop. Eigenlijk ben je een beetje gek. Dan wachten tot supermarkt open is om 08.00 uur. En dan wachten tot airport open is om 09.00 uur.Maar ja, verder is het een reisdag en een rustdag ineen.
Gevlogen van Ayers Rock, via Alice Spring naar Melbourne. En even een hotelovernachtiging. 3, 5 uur vliegen in totaal, maar door 1, 5 uur tijdsverschil, pas om 15.45 uur in Melbourne.Ruzie veroorzaakt tussen taxi chauffeur en taxi regelaar. Met ons als inzet, omdat ons hotel zijn gasten gratis ophaalt. Wij zijn toch Nederlanders, dus de hotel taxi genomen. Kost wel wat zoekwerk: hoe contact krijgen en waar we gaan staan. Is toch een internationale luchthaven. Enfin, een uur later waren we er, na ritje van 5 minuten.
Gelopen naar de Gladstone mall, het plaatselike shopping center. Nieuwe schoenen gekocht voor Els, en wat voor Valentijnsdag. En even lekker gegeten in een Italiaans restaurant.

De volgende dag ontbeten in hotel en bij Apollo de camper opgehaald. En upgrade naar luxere maar ook grotere camper geweigerd. De Hitop bevalt best, 5 mtr is lang zat. Met TomTom dor Melbourne heen en via de M420 naar Phillips Island.Even de benen gestrekt op Churchill Island, en conclusie getrokken dat dit de lelijkste stranden moesten zijn van Australie.

Doorgereden naar de Nobbies. De plek waar seals waren. Ja, die waren met blote oog niet waarneembaar! Alleen via telescoop te zien. Snel een camping gezocht. Echter geen verlengsnoer, zat niet bij Campervan. Eentje weten te lenen. Een avondwandeling gemaakt bij Swan Lake en op naar de Pinguinparade. Halfvolle tribunes.

Ongeveer 70 kleine pinguins uit de zee zien komen (na zonsondergang). Niet echt een parade dus. Pinguns hadden blijkbaar artiesten ingang genomen. Teruglopend op de boardwalk, zagen we vele little pinguins toch in en bij hun nest (is broedseizoen). Zijn leuke pinguins, kniehoogte, en leuk wachel-loopje. (Overigens Philips Island is een slap aftreksel van Kangooroo Island).

Vollgende dag lekker ontbeten. Een wandeling op Cape Woolamai ging niet door. De start niet kunnen vinden, vanwege een plaatselijke surfwedstrid. Niet getreurd, dan maar naar Wilsons Promontory. Na een koffiepauze op strand van Inverloch, kwamen we ron 12.00 uur aan in dit National Park. Hier een non powered site moeten nemen.

Een wandeling gedaan via 3 baaien, Shreauky Bay, Picnic Bay en Whiskey Bay, met tussendoor een heuveltje. Mooie wandeling van circa 9 km, heen en terug. Bij BBQ lamsvlees gebraden met aardappeltjes. Was met de sla een prima maaltijd!

Een plek gezocht op de camping, wat een chaos met kampeerders hier. En weer een dag voorbij, na een lekkere douche en een Australisch wijntje.

Is overigens de 2e dag dat de zon er winig zon is, de temperatuur is wel goed, rond 25 graden. Wel lekker wandelweer, en je hoeft niet zoveel te drinken

1. Anja:
    16 februari 2014
    Hallo lieve reizigers, wat een geweldig avontuur!!! Wat genieten wij van jullie blog/verhalen en prachtige foto's....eigenlijk reizen wij op deze manier een beetje met jullie mee.....ik kijk soms ook even op google maps...dan zie ik jullie bijna rijden:).....luitjes geniet nog even van dit avontuur......goeie reis....xx
  2. Roos van leijden:
    16 februari 2014
    Hoi Peter en Els,
    mooie foto's hoor....en het verhaal verteld wat van jullie luxe leventje! Vervolg de reis......we gaan het horen....xx
  3. Evert en Anneke:
    6 maart 2014
    Wat een geweldige ervaring samen.Zit met heel veel plezier te lezen...je kan goed schrijven Peet...en ach Els je schoenen al kapot gelopen...xx geniet dan doen wij t ook met jullie verhalen.liefs Anneke