South Australia, here we come

4 februari 2014 - Strathalbyn, Australië

Vandaag was het een reisdag, ruim 400 kilometers gereden. Vanuit een koud Nelson, naar een steeds warmer wordend South Australie.

Ondertussen alle steden bezocht die we tegenkwamen. Eerst Mount Garbier om 09.00 uur. Via TomTom Blue Lake gevonden. Was mooi en winderig. Foto gemaakt en door naar Millicent. Gekeken, en door naar Robe. Hier lekker bakkie gedaan, boodschappen gedaan en weer door. Oude gebouwen zijn in NL echt ouder. In Kingston fish gegeten en chips in container. Pelikanen gespot in Cooron National Park, waren overigens alleen te horen, niet te zien. En in Meningie 2 flessen Australische wijn gekocht. Voor de rest was het landschap echt eentonig en droog.

Bij Wellington een verrassing, de highway stopte ineens. Met een Ferry oversteken, en de Highway ging weer door. Amazing, enne een 24 hours service for free....

Toen dwars dooreen wijnstreek heen, maar ja, het was al 17.00 uur geweest. Te laat voor het bezoekje aan een wijnboer. We moeten op zoek naar een camping.

In Strathalbyn een gevonden, naast een sportpark. Nog even een training Australian football bekeken. Goed om te weten dat zij ook op dinsdagavond trainen. Verder dit plaatsje snel vergeten, denk ik.

Fles witte wijn is al meester gemaakt, nog een rood wijntje, en dan de campervan in, op naar Kangeroo Island.

1. Margriet:
    4 februari 2014
    Voor mij komen heel veel plaatsen bekend voor.
    Zijn we ook geweest.
    Neem ook een wijntje op jullie.
    Gr.
  2. Wilma Hoogenboom:
    Hi luitjes,
    Das genieten met deze temperaturen, stuur maar een paar graden deze kant op voor jullie niet puffen van de hitte voor ons alvast wennen aan lekkere temp. Het klinkt allemaal geweldig, genieten hoor, proost....xx
  3. Danielle en Patrick:
    5 februari 2014
    Lieve Els en Peter, wat super om jullie verhalen te lezen en zo een kijkje te krijgen in een hele andere, mooie wereld! Geniet van jullie prachtige reis! Liefs van de Geestjes van de Klaverweijdeweg xxxxx
  4. Conny en Ton van Mil:
    5 februari 2014
    Hoi Els en Peter, wat een avonturen zeg! Vast een hele belevenis... Klinkt ook echt alsof jullie in een andere wereld zijn! ☀️En die temperaturen dan.... Wooow! Heel veel plezier nog en we kijken uit naar jullie vervolgverhaal en foto,s ! Erg leuk om jullie zo te volgen... Lang leve de techniek! Liefs, xxx Ton en Conny
  5. Glenn en Petra:
    6 februari 2014
    Hi Peter en Els,
    Wat een avonturen! Klinkt als een fantastisch land. En tussendoor ook ons nog op de hoogte houden met een dagelijkse update. Geniet er maar lekker van!

Liefs Glenn en Petra