Lusy, een tropische storm

16 maart 2014 - Thames, Nieuw-Zeeland

De volgende ochtend waren de gevolgen van Lusy goed te zien. Veel takken op de camping en veel plassen op de weg. En het regende nog steeds, dus een dagje rijden naar de zon. Na een uur rijden werd het al beter weer, in ieder geval droog.

Toevallig reden we door de kiwi streek, van de vrucht!! Bij Te Puke de kiwi struiken van dichtbij gezien, een rondleiding vonden wij teveel van het goede. Doorgereden naar Mount Maunganui, inmiddels in een lekker zonnetje. Om deze berg  een rondje gelopen in een klein uurtje. Dat is best mooi, aangezien deze berg voor 3/4 grenst aan de Oceaan.

De Coastal route gevuld door Coromandel. Leuk rijden tussen de heuvels, maar wel heel kronkelig. En behalve mooie landschappen, een paar boerderijen is er weinig te beleven (Ja, we zijn beetje verwende toeristen geworden).

Cormandel uit maar weer. Via highway 25a, van Hikuai nar Kopu, is om te rijden een aanradertje. Mooie bergroute, jammer dat er geen lookouts zijn. weer was zonnig, drukkend warm, en af en toe een miezervlaag.

Einddoel was Thames. Maar dit plan herzien, in Thames regende het, en het zag er niet gezellig uit. Dus maar doorgereden naar de zonnige kant. Zitten nu in Orere Point, zoek maar uit waar dit ligt. Effe in zonnetje, nu niet meer. Morgen wordt het een zonnige dag, is mij beloofd....en dat hoort bij de feestdag wat het morgen gaat worden..

1. Henry:
    16 maart 2014
    Peter van harte gefeliciteerd, nog een paar mooie dagen genieten.
    Waar zijn de foto,s van de birds?

Henry en Ineke
  2. Evert en Anneke:
    16 maart 2014
    Prachtige verhalen weer. Heb er van genoten en Peter gefeliciteerd met je verjaardag.Geniet nog van de laatste week.
    Anneke