Auckland en

21 maart 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Toch op tijd wakker vanochtend. Begin van afscheid nemen van de campervan. Het regent, dus goede  moment om te vertrekken. Vanochtend laatste ontbijt, en daarna koelkast leeggemaakt via de Waste bak. Afval dus.

Op naar het pont om het schiereiland te verlaten, en op naar de Highway 1 South. In een lekker zonnetje op naar Auckland. Een bakkie gedaan en bij het Dome Forrest de campervan geparkeerd. Een mazzeltje, alles past ineens makkelijk in onze 2 koffers, de rest gaat de container in.

Vlak voor Auckland de Nokia Tomtom aangezet. Over de Harbour Bridge, en bij 1e afslag er gelijk af. Tot onze grote verbazing stonden we 10 minuten later voor ons hotel geparkeerd. Wel na 2 echte hellingproeven en 1 maal verkeerde afslag genomen te hebben. Op de 9e een mooie kamer gekregen met een echt bed. Heerlijk.

Auckland in, dat is downtown. Naar beneden dus. Is een keurige stad, keurig in blokken verdeeld, wel een beetje steil omlaag. Na 5 minuten in de Skytower voor en mooie overview op 200 meter. Is mooi, en andere lookouts hoeven niet meer. Rustig door winkelstraat (Queen street gelopen). Ons verbaasd over de vele eetplekken, food grounds. En de vele chinezen en indiers op straat. Bezoek gebracht aan de haven, waar we lekker geborreld en gegeten hebben. In het donker nogmaals de Skytower in, en idd is Auckland ook bij nacht een mooie stad.

Vrijdagochtend lekker uitgeslapen en genoten van een prima ontbijt in hotel. Gelukkig mochten we de campervan voor hotel laten staan. Nogmaals Auckland in, Albert Park, de haven bezichtigd, met veel mooie boten en veel aandacht voor de Admirals Cup voor de snelste zeiljachten. Dat leeft echt hier. En nogmaals de winkelstraat in.

Oja, een ding is wel opvallend hier. Er zijn hier heelveel kruispunten (met 4 baans wegen), voorzien van stoplichten. Maar groen licht voor voetgangers betekent wel dat het hele kruispunt voor voetgangers is. Schuin oversteken is prima te doen. En voetgangerslichten staan redelijk snel op groen. Verder is Auckland een mooie stad, schoon, overzichtelijk en goed met de auto te doen. Iedereen wacht keurig op zijn beurt.

Om 13.30 uur de campervan gepakt en binnen 30 minuten waren we drop off point. Even een tegenvaller dat in de laatste 10 km geen tankstation was. Het tankstation bij dropoff point mocht ik niet gebruiken. En tankstation was 3 minuten verder volgens de verhalen. Na een kwartier was ik terug, enigszins geiiriteerd. Dat was blijkbaar duidelijk, de campervan was in orde bevonden zonder controle.

Via de shuttle bus naar airport gebracht, 10 minuten verder. En nu nog 28 uur vliegen in 33 ur doorlooptijd.

1. Loes kraan:
    21 maart 2014
    Goede reis terug, ik heb genoten van de verhalen en de prachtige foto's!!
    Groetjes Loes
  2. Margriet:
    25 maart 2014
    Bedankt voor de mooie verhalen en mooie foto's.