Ronda, en een kloof

27 september 2017 - Ronda, Spanje

Vroeg eruit om om 06.55 uur het vliegtuig te halen. Ondanks een taxi naar de Polderbaan vlogen we over een mistig Nederland en een zonnig Spanje. Na welkom door onze reisagent snel naar Helle Hollis voor onze auto. Een upgrade was bijna verplicht, als toegift zelfs een SUV, de Opel Mokka. Wel een diesel, wat met de kleinere auto’s kom je echt de bergen niet op. Zo werd mij verzekerd.

Enfin, eenmaal buiten begon het alte regenen. Torremellnos links laten liggen en op de tolweg snel 10€ kwijt en door op de A397 naar Ronda. Regen gestopt, nu door de mist de eerste sierra over. Mooie tocht.

In Ronda snel geparkeerd en een echte bodegas ingegaan. Heerlijke verse jus d’orange gedronken en de eerste tapas gerechten naar binnen. Jammer dat ze alleen Spaans spraken, maar voor €15 lekker gegeten en gedronken. Op naar hotel, met TomTom kom je er niet echt, allemaal eenrichtingsverkeer, enfin 15 minuten later en 500 meter verder Hotel Polo gevonden. Mooie kamer en uitleg over oude centrum gekregen.

Op ons gemak genoten van uitzicht, Ronda ligt op randje van afgrond, spannend. Oude arena voor stierenvechters gespot, en over puerto neuvo over een kloof naar andere stadsdeel gelopen. Mooi rondje gelopen en op een inmiddels zonnig Ronda terrasje wat gedronken.   Aan de rand van de kloof lekker gegeten, paella negro. Met zwarte rijst, wel lekker maar zwarte Paella ziet er niet uit.    Heerlijke eerste dag.

1. Margriet:
    1 oktober 2017
    Lekker genieten, bergje op bergje af.😎