Reijkjavik

6 juni 2015 - Reykjavík, IJsland

Een snelle vlucht naar Keflavik. Iets voor op schema, 15.45 geland. En weer eens gewoon uit vliegtuig gestapt, lopend de aankomsthal. Eerste pinapparaat deed het gewoon, 60.000 kronen binnen.  De meeste passagiers gingen door naar usa en canada, denk ik. Bij  kofferband zag ik gelijk onze koffers, opgepakt en zonder douane gezien te hebben, zaten we binnen 15 minuten in de Gray line bus naar Reijkjavik. Eerste indruk, kaal, weinig begroeiing, droevige kleuren, veel steen.

Ruim uur later, zaten we in Cabin Hotel, na overstap in kleinere bus. Mooie kamer, ocean view, genoeg plek voor 3 bedden, kleine badkamer gelukkig zijn we niet dik.

Na een wijntje / biertje de stad in. 20 minuten lopen naar centrum. Bij toeval liepen we gelijk de winkelstraat in, gemarkeerd met blauwe roze fietsen. Van de buurtzorg. Gewoon winkels, veel cafes en eerste dronken ijslanders gespot. Ondanks de bierprijs van 1.000 kroon minus happy hour.

In centrum scheen de zon volop. Gezellig terras meegenomen en hamburger gegeten  Niet van de Mac hoor.

Doorgelopen door centrum, koffie gedronken in tent waar je ook boeken koopt, kerk bekeken en terug naar hotel, en gelijk naar bed.