Jerez de la Fronterra

29 september 2017 - Jerez de la Frontera, Spanje

Na een licht ontbijtj in Patio van ons hotel, was daar een lekker zonnetje. Temperatuur naar 30 graden.  Vandaag naar Jerez, was vroeger op de grens van de oorlog tussen de moren en de spanjolen

Even over gastvrijheid. De hotelier was gisteren druk bezig om gratis parkeerplaats voor ons te vinden. Iets met blauwe strepen. Toen dat niet lukte kregen we een privé parkeerplaats €8. Bij ontbijt weer dezelfde hotelier die opnieuw hard werkte voor ons ontbijt. Binnen 5 minuten kreeg ik twee keer koffie.  Iets met Lean, heel servicegericht, is niet altijd altijd heel klantgericht.

In Jerez naaar een paardenshow, zie het als geluksdag. Eerst nog 10€ betaald voor een gratis parkeerplaats. Slimme Spanjaard. Paardenshow was mooi om te zien, mochten geen foto’s maken. Knap die steigerende paarden.

Op zoek naar Centro. Niet makkelijk als je 2 stadsplattegronden in je auto liggen. Enfin vlak naast centrum zijn er lange straten, veel scholen met wachtende moeders. En toen eindelijk in centrum. Bloedje heet, mooi Alcázar en mooie antieke cathedraal. En lekker op plaza gezeten. Auto terugvinden was makkelijk, terug naar Arcos.

Centro historico bezocht, vuilophaaldienst gezien. Mannen met mandje aan touw om vuil op te halen in steegjes En kleine vuilniswagen met pers  door nauwe straatjes. Mooi om te zien onder genot van.

Lekker gegeten langs de weg steil omhoog. Met af en toe een taxi op 30 cm afstand. Wel gezellig.