Afsluiten in Nerja

9 oktober 2017 - Nerja, Spanje

.vanuit Granada nog even langs El Torcal. Weg ernaar toe was mooi, over heuvelkam, naar valei en weer steil omhoog. Helaas konden we niet parkeren op El Torcal. En we hadden geen zin om de laatste kilometers per bus te doen.  Dus door naar ons laatste adres, b&b villa carmen.  Dit ligt in het plaatsje Frigliane, in de heuvels, beneden ligt de kustplaats Nerja.

Eindelijk eens rust, overnachten in.een villa met eigen zwembadje, en niet in een stad.Is een stuk rustiger. Eerstwat luieren in de villa in een lekker zonnetje. En dan even eten in Nerja. Eerst een bezoekje aan het balkon van Europa, is een balkon met uitzicht op de zee. Goed gevonden dit. Prima tapas bas gevonden 100 meter verder. Lekker wat gegeten, terwijl buiten de opening was van de Feria van Nerja. Veel woorde, plaatselijke harmonie speelde, en afsluitend vuurwerk. Moet zeggen, keurig.

Was inmiddels donker, en in donker de heuvels inrijden is geen pretje: geen lantaarnpalen en zeer slechte lijnmarkering op de weg. Maar gevonden, en nog een flesje wijn gedronken met de eigenaar. Een Zweed, die de villa net had gekocht. Voor hem was de Vila werk.

De volgende dag de omgeving verkend. Frigiliane verkend, rondje heuvels gereden, de boulevard in Rotox afgelopen en pootje baden in zee weer terug. Een tapas en even wat drinken tussendoor, ook in Nerja naar Plaza Burriana afgelopen. Niet echt een boulevard, wel een druk strand met meer horeca.

De laatste dag op strand gelegen, stoelhuur viel mij, 5€ voor twee stoelen. En lekker zonnetje was gratis . En op naar het vliegveld en terug naar Nederland.